Onlangs is er een onderzoek gehouden door CBW-MITEX en ABN Amro naar het winkelgedrag van consumenten. Mensen zoeken op internet maar voordat de koop daadwerkelijk gaat plaatsvinden is de wens om het product fysiek te bekijken steeds vaker aanwezig. Men wil daarna kiezen het product aan te schaffen in een winkel of via internet.

Misschien verwacht u dat de groei van cross channel volledig ten koste gaat van de offline kopers, maar dat is slechts voor een deel zo. Inderdaad zal het aandeel van traditionele kopers met bijna een derde zakken. Van 54,5% nog in 2011, naar 37,2% in 2015. Toch geven ook de huidige online kopers aan dat ze in de toekomst meer naar fysieke winkels zullen gaan. Hun aandeel zal teruglopen naar 8,8%, een daling van ruim 15% ten opzichte van 2014. Daarom zijn bedrijven zoals Cool Blue onder andere nu ook fysieke winkels aan het opzetten, puur omdat hier behoefte is vanuit de klant.

Dit is precies zoals Belle Boutique het voor ogen heeft. U heeft misschien een webwinkel en door deze te combineren met offline verkoop (bijvoorbeeld in de winkel van Belle Boutique) biedt u uw klanten de gelegenheid om uw producten ook te laten zien, te voelen en te ruiken, of te wel te beleven!

Het is niet direct zo dat de klant ook gelijk tot aanschaf over gaat. Als is door de beleving de behoefte dan wel groter, maar zien we ook steeds vaker dat men vervolgens alsnog via het internet gaat kopen of op onderzoek uitgaat. En hier zorgen wij er voor dat ze dan ook weer bij uw (web)winkel uitkomen door ze de informatie over u mee te geven en aan te geven dat ook daar besteld kan worden. Een enkeling heeft hier inmiddels ervaringen mee. Of ze werden gebeld voor nabestellingen of kregen bestellingen via hun webshop binnen die vervolgens opgehaald konden worden in de winkel van Belle Boutique of direct werden opgestuurd naar de klanten.

Dus het huren van ruimte houdt meer in dan uw producten via de winkel te verkopen. Het biedt u de kans om uw naamsbekendheid te vergroten, omzetten te verhogen en in contact te komen met uw (nieuwe) klanten enz. enz.

Belle Boutique gaat hierin de komende maanden ook veel verder op inzetten. Het kassa- en voorraadsysteem wordt straks gekoppeld aan een webshop zodat klanten die in de winkel zijn geweest eventueel ook achteraf alsnog het product via de website kunnen bestellen, of komen de klanten naar de winkel omdat ze iets gezien hebben in de webshop van Belle Boutique. Dus het shop in shop concept zoals die nu voelbaar is in de fysieke winkel, zal straks ook op het internet aanwezig zijn vanuit Belle Boutique.

Volg ons op Facebook